Hammastekontroll

Ka juhul, kui hambad ei anna endast märku valulikkuse ega muude sümptomitega tuleks teatud aja tagant käia hambaarsti juures kontrollis. Hambahaigusi võib ravida tõhusalt, kui need leitakse juba enne sümptomite tekkimist. Suuhügieen ja hammaste korrasolek väljendab palju keha tervist.

Mõned näpunäited: Kuidas hoida hambad terved, kuidas toitumisharjumuste abil hammaste tervise eest hoolitseda.

Hambaaukude peamiseks tekitajaks on hambakaaries, mis on hamba mineraali tasakaaluhäire. Kõige tavalisem hambakaariese põhjustaja on harjumus juua janu korral morssi, mahla, limonaadi või muud magustatud vedelikku. Suhkrustatud joogid lõhuvad hambakesta ja kokkupuutel hambapinnaga muutub hambakude õrnaks ja kiiresti kuluvaks.

Ära palun näksi – Pidev näksimine rikub hamba loomuliku mineraaliainevahetuse tasakaalu. Tihe näksimine võib tekitada kõvakoe pöördumatuid kahjustusi ja tungides isegi pehmema hambaluuni kus mikroobid lagundavad hambakrooni seest tühjaks. Inimene ise avastab augu alles siis, kui seest õõnsa hamba vaap murdub. Näiteks hammastele kleepuvate küpsiste või krõpsude poolt esile kutsutud happerünnak võib kesta veel tunde pärast söömise lõpetamist. Seetõttu tasub anda hammastele puhkust ning vältida söögikordade vahelist näksimist.

Einesta 4 korda päevas-  Alati sisaldab meie toit ka suhkruid. Kõigist toidukordadest saavad toitu ka suus elavad mikroobid ja bakterid, kelle jääkaineteks on piimhape. Mida tihedamalt me sööme seda suuremat happerünnakut peavad hambad taluma. Kaariesemure saab vähendada hammastesõbralikult süües, mis kujutab endast kolme kuni nelja tunniseid pause toidukordade vahel. See annab süljele aega happerünnaku tagajärjed taasmineraliseerida.

Hammaste pesemine on elementaarne ja oluline osa igast päevast, ent tervete hammaste tagamiseks on oluline ka toitumine.

Lapsed

Lapsi kutsutakse hammastekontrolli kirja teel või kooli kaudu. Lastele korraldatakse regulaarselt hammaste kontrollimisi. Avalik hambaravi ei maksa alla 19-aastastele lastele

Õigeaegne kontroll suudab avastada probleemid nende algstaadiumis, mis teeb nende lahenduse efektiivsemaks, paremaks ja odavamaks. Kõik need trikid on abiks ka kehakaalu hoida kontrolli all.

Hammaste eest hoolitsemisel tasuks tähelepanu pöörata hambapesutehnikale, toitumisharjumustele ning hambaarsti juures kontrollis käimisel. Hambaid tuleb pesta 2 korda päevas, õhtul ja hommikul , hambavahed nõuavad samuti hoolt, kas siis hambavaheharja, hambasurvepesuriga või kõigile tuttava hambaniidiga,, oleneb millist vahendit on hambaarst soovitanud. Väga oluline on ka hammaste puhtuse kontroll peale hambapesu. Üks huvitav lahendus on närida hambakatu indikaator tablette, mis muutvad eredaks värviks pesemata või puhastamata kohtades. Nii on võimalik näha puhastamata kohti ja lihtsa vaevaga uus teadlik hambapesu teostada.. Kõige lihtsam viis on keelega üle hammaste libistada, sest puhas hambapind on reeglina sile kui klaas. Kui peale pesu on tunda karedaid kohti hammastel, siis see viitab mustaks jäänud kohtadele ning jällegi on võimalik teha uus pesu mis on suunatud mustadele kohtadele. Hambapesu eesmärk on puhas hammas.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga